LEMoK – seria ultralekkich silników elektrycznych

LEMoK

Seria ultralekkich silników elektrycznych

LEMoK to seria ultralekkich silników elektrycznych opracowana z myślą o najbardziej wymagających aplikacjach, w których gabaryty i masa silnika mają priorytetowe znaczenie.

Silniki LEMoK przeznaczone są głównie dla branży lotniczej, motoryzacyjnej, wodnej, jak również do zastosowań przemysłowych jako napędy specjalne.

Seria silników LEMoK obejmuje zarówno silniki z magnesami trwałymi LEMoK 200 oraz LEMoK 300, jak również silniki pozbawione magnesów trwałych – silnik indukcyjny LEMoK IM 185 oraz silnik synchroniczny reluktancyjny LEMoK REL 200.

LEMoK – seria ultralekkich silników elektrycznych
Silnik LEMoK 300
Silnik LEMoK 300 wykorzystany został do napędu hybrydowego, lekkiego statku powietrznego o masie startowej do 750 kg.

Wspólną cechą wszystkich opracowanych rozwiązań jest wysoki, ponad przeciętny współczynnik gęstości mocy, czyli stosunek mocy silnika do jego masy, przy jednocześnie zachowanym wysokim poziomie sprawności. Gęstość mocy charakteryzująca serię silników LEMoK jest znacząco wyższa od rozwiązań oferowanych do tej pory na rynku krajowym, a jednocześnie dorównuje w swojej klasie rozwiązaniom spotykanym na rynkach zagranicznych.

Łukasiewicz – GIT oferuje następujące rodzaje silników:

Cechy charakterystyczne silników LEMoK:

  • konstrukcja z zewnętrznym wirnikiem (outrunner),
  • klasyczna topologia obwodu elektromagnetycznego (Radial Flux),
  • uzwojenie z cewkami skupionymi,
  • zakres częstotliwości napięcia zasilania 0 – 1000 Hz,
  • poziom napięcia zasilania do 400 VDC,
  • zakres obciążeń prądowych do 35 A/mm2,
  • rodzaj chłodzenia: cieczą / powietrzem.
Seria silników LEMoK

Seria silników LEMoK znajduje się w ofercie Instytutu Łukasiewicz – GIT, Centrum Napędów i Maszyn Elektrycznych od września 2023 roku i jest rozwijana z zamiarem poszerzenia oferty o kolejne typy silników.

This will close in 0 seconds