Podsumowanie udziału Łukasiewicz – GIT w MSPO 2025

czas czytania: 3min

MSPO 2025 dobiegło końca, a zespół Łukasiewicz – GIT opuszcza Kielce z przekonaniem, że technologie rozwijane w naszych laboratoriach realnie kształtują bezpieczniejszy świat.

Łukasiewicz – GIT na MSPO 2025

MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025

Przez cztery dni nasze silniki, napędy i pancerze nanobainityczne nie były tylko eksponatami. Stały się punktem wyjścia do rozmów o współpracy, formą łączenia nauki z przemysłem i przekształcania wiedzy w przewagę technologiczną.

Wyjątkowym momentem była wizyta Marcina Kulaska – Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz innych znakomitych gości ze świata nauki, przemysłu i polityki w tym prof. dr hab. inż. Marka Gzika, Wiceministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Joannę Kluzik-Rostkowską, Posłankę na Sejm, oraz prof. dr hab. inż. Jerzego Małachowskiego, Dyrektora NCBR.

MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025

Partnerstwo strategiczne 

Podczas MSPO podpisano umowę o partnerstwie strategicznym pomiędzy Siecią Badawczą Łukasiewicz a Polską Grupą Zbrojeniową S.A. Umowa zakłada intensyfikację współpracy w obszarze B+R i transfer nowoczesnych technologii do przemysłu obronnego.

Umowę podpisali

  • Hubert Cichocki, Prezes Centrum Łukasiewicz
  • Wiesław Skwarko, Wiceprezes Centrum Łukasiewicz
  • Adam Leszkiewicz, Prezes Zarządu PGZ
  • Jan J. Grabowski, Wiceprezes Zarządu PGZ

Nasze innowacje zaprezentowane na MSPO:

Silniki niskomagnetyczne do zastosowań specjalnych 

Premiera podczas MSPO! Zaprezentowaliśmy nowe, elektryczne silniki niskomagnetyczne. Wszystkie zostały zaprojektowane dla krajowego sektora obronnego — w szczególności dla niszczycieli min i jednostek o wysokich wymaganiach stealth.

Cechy:

  • Pole magnetyczne poniżej 30 nT / Magnetic field below 30 nT
  • Odporność na udary do 30 g / Shock resistance up to 30 g
  • Kompaktowa konstrukcja / Compact design
MSPO 2025
MSPO 2025

Ultralekkie silniki elektryczne LEMoK

Silniki dla najbardziej wymagających zastosowań – ultralekkiego lotnictwa, VTOL, E-mobility, napędów specjalnych i przemysłowych.

Oferta obejmuje:

  • Silniki z magnesami trwałymi
  • Silniki indukcyjne LEMoK IM
  • Silniki reluktancyjne LEMoK REL

Wspólną cechą jest wysoki współczynnik gęstości mocy i sprawność.

Pancerz perforowany ze stali nanobainitycznej 

Nowy pancerz add-on z dwóch perforowanych płyt (2 × 9 mm), skutecznie odchylający tor pocisku i fragmentujący jego rdzeń.

Parametry:

  • Odporność: 7,62×51 AP (STANAG 4569 Level 3)
  • Masa: 85–90 kg/m²

Lekka i wydajna ochrona balistyczna nowej generacji.

oraz

Silniki elektryczne z magnesami trwałymi

Silnik lotniczy do pompy paliwa MP-50S

MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025
MSPO 2025

Dowiedz się więcej

Przeczytaj Również

This will close in 0 seconds